ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 264
  • کل نظرات : 0
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 74
  • بازديد ديروز : 91
  • بازديد کننده امروز : 35
  • بازديد کننده ديروز : 35
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل ديروز: 2
  • بازديد هفته : 299
  • بازديد ماه : 1,120
  • بازديد سال : 5,481
  • بازديد کلي : 37,925
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.137.170.14
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

می دانید که کرونا می تواند کودکان را نیز درگیر کند. بدن کودکان ممکن است مانند بزرگسالان تاب مبارزه را نداشته باشد و خدای ناکرده اتفاق بدی بیفتند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب راهکارهای ساده و در عین حال موثری را معرفی کنیم که باعث شود کودکان موارد و پروتکل های بهداشتی را راحت تر رعایت کنند. کودکان را نمی شود به زور وادار به ماسک زدن و پرهیز از تماس با سطوح و... کرد. پس بهتر است صبر و حوصله بیشتری به خرج دهیم.

 

خودتان ماسک بزنید

اگر خودتان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنید و یا در عین حال که از ماسک استفاده می کنید مدام غر و لند می کنید نمی توانید از کودک خود انتظار داشته باشید ماسک بزند و ماسکش را برندارد. مهم ترین کاری که باید بکنید این است که خودتان موارد بهداشتی و پروتکل ها را رعایت کنید. کودکان اول از همه به اطرافیان و پدر و مادرشان نگاه می کنند و از آن ها تقلید می کنند. هنگامی که ماسک می زنید با زبانی کودکانه بگویید که ماسک می زنم تا ویروس نتواند مرا مریض و بیمار کند. نه این که مدام غر بزنید و از ماسک زدن اظهار خستگی کنید.

 

به خاطر ماسک زدن از او تشکر کنید و جایزه بدهید

از او تشکر کنید که مانند شما در این شرایط خطرناک ماسک می زند. می توانید به خاطر ماسک زدنش و این که در جاهای عمومی و خارج از خانه ماسکش را بر نمی دارد به او جایزه بدهید. با این کار تشویق می شود تا این کار را ادامه بدهد. همچنین ماسک زدن را کاری مثبت می داند. به همین دلیل میل بیشتری خواهد داشت تا این کار را ادامه دهد.

 

او را آگاه کنید ولی نترسانید

می توانید با مثال سرماخوردگی، کرونا را به کودکتان بشناسانید. هیچ بچه ای دوست ندارد بیمار شود. در صورتی که بیمار شود نمی تواند بازی کند و فعالیت داشته باشد. پس اگر بداند با ماسک زدن و رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ها همیشه سالم و قوی خواهند ماند به رعایت پروتکل ها تشویق می شود.

 

از ماسکهای عروسکی و طرحدار استفاده کنید

این روزها ماسکهای بچه گانه و کوچک با طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند. دقت کنید که اصلا منظور این نیست که ماسکی بخرید که صرفا زیبا و دوست داشتنی باشد. ماسک کودک حتما باید مثل ماسکهای بزرگسالان دارای لایه ملت بلون باشد. در غیر این صورت نمی تواند از او در برابر ویروس محافطت کند. ماسکهای استاندارد نیز رنگ بندی و طرح های جالبی دارند. بچه ها معمولا به استفاده از این ماسکها علاقه بیشتری دارند. با خرید این ماسکها بچه ها راحت تر و با علاقه بیشتری از ماسک استفاده می کنند. می توانید حتی در انتخاب رنگ ماسک نیز به کودک خود حق انتخاب بدهید. بگذارید خودش انتخاب کند که چه رنگ ماسکی و با چه طرحی استفاده کند. می توانید ماسکهای رنگارنگ و جور و واجور بخرید تا هر بار از هر کدام که دوست دارد استفاده کند.

 

در بازی به او آموزش دهید

می توانید در عین بازی به کودک خود آموزش بدهید که از ماسک استفاده کند. برای عروسکها در خانه ماسک بزنید و به او نشان بدهید که همه باید برای این که سالم بمانند ماسک بزنند و تنها افراد بد و بداخلاق ماسک بر صورتشان نمی زنند. در بازی می توانید خیلی از چیزهایی را که می خواهید به کودکان آموزش بدهید. آموزش و تشویق کودک به رعایت موارد بهداشتی در عین بازی کردن خیلی راحت می شود. حتی بازی های کودکانه و کامپیوتری به بازار آمده اند که هدف آن ها آموزش به کرونا در حین بازی است. این روش نیز می تواند روش خیلی خوبی برای آموزش و آگاه سازی کودک باشد. اما توجه کنید که کودک شما بیش از حد بازی کامپیوتری نکند و یا بیش از حد از کرونا ترسان و نگران نشود.

 

از فیلم ها و کارتن های کودکانه آموزشی استفاده کنید

این روزها انیمیشن ها و کارتن های زیادی تولید شده اند که هدف آنها آموزش دادن به بچه ها در مورد کرونا و راهکارهای پیشگیرانه است. می توانید از این روش نیز برای آگاهی کودک خود استفاده کنید. ابتدا خودتان کارتن را تماشا کنید و در صورتی که فاقد ترساندن کودک از کرونا و تنها آموزش راهکارهای موثر پیشگیری است برای او بگذارید تا تماشا کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید فیلم های کودکانه زیادی را برای او پیدا کنید و دانلود کنید. کارتن های متناسب با سن کودک و با آموزش های مفید در این باره استفاده کنید تا کودک شما با کرونا بیشتر آشنا شود و بداند که چرا باید ماسک بزند و خیلی کارها را انجام دهد. کارتن و شخصیت های کارتنی بسیار به شما در تشویق کودکتان به رعایت موارد بهداشتی کمک خواهند کرد.

 

داستان های هدفمند و آموزشی برای او تعریف کنید

می توانید با طرح یک قصه به عنوان قصه شبانه که در آن به کرونا و کارهایی که باید انجام دهیم تا به آن دچار نشویم کودک خود را آگاه کنید. به طور مثال داستانی در مورد شخصیتی عروسکی تعریف کنید که به سفر می رود و بیمار می شود. سپس از کودک خود سوالاتی مطرح کنید تا ذهن او را به کار گیرید. مثلا بپرسید چرا مریض شده بود؟ و پاسخ دهید چون در کرونا نباید به سفر رفت. و یا این که چون ماسک نزده بود بیمار شد. کودک شما خواهد دانست تا برای این که مانند شخصیت داستان شما بیمار نشود باید ماسک بزند.

 

یک ضدعفونی کننده با بسته بندی کودکانه

می دانید که کرونا تنها از راه نفس کشیدن به ما منتقل نمی شود. سطوح آلوده نیز می توانند باعث انتقال ویروس باشند. پس کودک شما هم باید ماسک بزند و هم پس از تماس با برخی سطوح که ممکن است آلوده باشند باید دستانش را ضدعفونی کند. یک ضدعفونی کننده کوچک برای او تهیه کنید تا همراهش باشد. ترجیحا از ضدعفونی کننده هایی با بسته بندی کودکانه و شاد استفاده کنید. اگر چنین محصولی پیدا نکردید می توانید نقاشی او را به جای برچسب محصول بر روی آن بچسبانید و یا نامش را بنویسید.

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

پیوندهای روزانه